Leveransvillkor

Samtycke till behandling av dina personuppgifter

Genom att göra en beställning samtycker du till användningen av dina
personuppgifter. Se integritetspolicyn här.

Leveransvillkor i korthet:

Riitan Herkku (0917274-9) säljer produkter till privatpersoner i Finland. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransvillkor och priser. Produktpriser inkluderar moms.

Produkterna som ska beställas väljs ut på hemsidan genom att lägga dem i varukorgen. Beställningen kan hämtas genom att betala för innehållet i varukorgen i nätbutikens kassafunktion eller betalning på plats. Genom att lägga en beställning accepterar du dessa villkor och priserna på produkterna. Om en e-postadress anges vid beställningstillfället skickas en orderbekräftelse via e-post.

1. En defekt produkt ska anmälas till vår kundtjänst omedelbart, varan kan i så fall bytas ut eller återbetalas. En defekt produkt måste ALLTID returneras så att vi kan återbetala produkten.

2. Produkten kan hämtas den dag du väljer, dock inte samma dag som beställningen görs. Beställningen ska göras senast dagen innan kl 13.00. Beställningen för måndag måste göras senast kl. 13.00 på fredag.

3. Om fel produkt har levererats till konsumenten, eller produkten är defekt, ska konsumenten omedelbart meddela kundtjänsten på telefon 050-4099511 eller mejla myynti@riitanherkku.fi.

4. Riitan Herkku är inte ersättningsskyldig om produkterna är slutsålda eller om det finns bild- eller tryckfel på hemsidan, till exempel fel i produktbeskrivningar eller teknisk information) felaktiga priser eller prisjusteringar. Riitan Herku har rätt att korrigera sådana fel och att när som helst ändra eller uppdatera information i webbutiken.

Mer detaljerade leveransvillkor

Leveranstid

Produkten kan hämtas den dag du väljer, dock inte samma dag som beställningen görs. Beställningen ska göras senast dagen innan kl 13.00. Beställningen för måndag måste göras senast kl. 13.00 på fredag. Vi strävar alltid efter snabbast möjliga leverans. Vi kontaktar kunder så snart som möjligt via mail eller telefon om vi upplever att leveranstiden är längre än normalt.

Leveranssätt

Du kan hämta de produkter du beställt från vår fabrik mån-fre 8-16.

Betalning

Visma Pay (Visma Payments Oy, organisationsnummer 2486559-4) fungerar som betalningsförmedlare för nätbutiken, som är registrerad i registret över betalningsinstitut som förs av Finansinspektionen. Betalning sker via Visma Pays onlinetjänst och Visma Pay eller Visma Payments Oy visas som betalningsmottagare på kontoutdrag och faktura. Visma Pay vidarebefordrar betalningarna till nätbutiken. Betalning är säker, eftersom all information om betalningstransaktionen överförs med hjälp av en krypterad anslutning så att ingen utomstående part kan se betalningstransaktionsinformationen.

Transaktionen skapas mellan nätbutikens kund och nätbutiken. Webbutiken ansvarar för alla åtaganden relaterade till butiken.

Läs mer om Visma Pay: https://www.vismapay.fi/

Betalningsmetoder

Köpekontraktet skapas när Riitan Herkku har bekräftat beställningen och kunden har fått orderbekräftelsen via e-post. Behåll orderbekräftelsen för eventuell framtida kommunikation om beställningen.

Via tjänsten Visma Pay kan du betala med nätbanksuppgifter, plånbok, betalkort (kredit/debet), faktura eller delbetalning. Följande betalningsmetoder är tillgängliga: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallissouuspankkit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay,

Pivo, Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debit MasterCard – kort, och Alisa Invoice och Alisa Business Invoice.

MobilePay: Du kan betala med din MobilePay-plånbok om du har aktiverat betalning i nätbutiker i applikationens inställningar. Betalningar som görs med MobilePay-plånboken debiteras från det betalkort som bifogas plånboken. Om betalningen från betalkortet misslyckas är det inte möjligt att betala med MobilePay-plånboken i webbutiken

Betaltjänstleverantör

Visma Pay fungerar som betalningsförmedlare och betaltjänstleverantör i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Vid reklamationer ber vi dig att först kontakta leverantören av produkten.

Visma Pay betaltjänst kontaktuppgifter:

Visma Payments Oy (Y-ID 2486559-4)
E-post: helpdesk@vismapay.com
Telefon: 09 315 42 037 (vardagar 09.00 till 16.00)
Postadress: Brahenkatu 4, 53100 Villmanstrand

Returrätt och produktbyten

Defekta eller felaktiga produkter har returrätt. Den returnerade produkten ska vara oanvänd och oförändrad. Om du vill ha återbetalning för produkten eller en ny produkt för att ersätta den defekta, ska du returnera produkten i fråga till vår fabrik.

Returen måste meddelas i förväg per telefon på 050-4099511 (måndag-fredag ​​kl. 08.00 till 16.00)

Vi ber dig dock att ange i din anmälan:

  • Anledningen till returen (om skadad eller fel produkt)
  • Identifieringsinformation för beställningen (namn / ordernummer)
  • Vill du bara returnera produkten och få tillbaka pengarna på kontot, eller vill du att vi skickar en liknande produkt för att ersätta den skadade eller felaktiga produkten (och återbetala eventuell mellanskillnad).

Reklamation

Vänligen skicka alla reklamationer relaterade till beställningen eller leveransen inom tre dagar efter mottagandet av beställningen till adressen: myynti@riitanherkku.fi eller ring 050-4099511.

Annullering av beställning

Du kan avbryta din beställning om leveransen inte har skett inom rimlig tid. Avbokning av beställningen ska meddelas till myynti@riitanherkku.fi eller genom att ringa 050-4099511. Vi meddelar våra kunder via e-post eller telefon om leveranstiden avviker från normalt. Beställningen kan inte avbokas via webbutiken.

Kontaktinformation

Riitan Herkku Oy
Yrittäjäntie 5
65610 Mustasaari
020 7760500
myynti@riitanherkku.fi